Śmiało można rzec, iż od kilku lat w Polsce leasing rozkwita. Jego doskonała kondycja to pokłosie wielu czynników sprzyjających prężnemu rozwojowi małych oraz średnich przedsiębiorstw. Współczesny kapitalizm daje firmom leasingowym mnóstwo rozmaitych instrumentów, które są rozsądnie wykorzystywane. Szlaki wyznaczone przez kraje zachodnie pozwalają czerpać wzorce oraz trendy, które walnie przyczyniają się do tytułowego rozkwitu. Istny barok leasingowy wre, dlatego warto mu się przyjrzeć od strony kulis.

Tylko liczby prawdę powiedzą.

Aby potwierdzić tezę zawartą we wstępie warto odnieść się do konkretnych liczb. Badania statystyczne prowadzone na przestrzeni ostatniej dekady ukazują tendencję wzrostową dotyczącą popularności formy leasingowej. Nader wysoki współczynnik procentowy odnotować można zwłaszcza w przypadku ostatnich trzech lat. Ma to związek z wykorzystaniem ofert firm leasingowych przez mniejszych przedsiębiorców oraz niejako otwarcia wspomnianych marek na urządzenia i maszyny pochodzące z innych branż. W sposób ciekawy o statystykach opowiada Mariusz Laurisz – autor artykułu zawartego 11.08.2017 roku na łamach portalu iTReseller :

„…Z ogłoszonych kilka dni temu danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że w pierwszym półroczu 2017 firmy leasingowe sfinansowały inwestycje przedsiębiorstw o wartości 31,8 mld zł. Oznacza to wzrost w ciągu roku o 11,6 proc. Coraz bardziej znaczącą grupą klientów korzystających z leasingu stają się małe firmy i mikroprzedsiębiorcy. ZPL szacuje liczbę wszystkich leasingobiorców na ok. 600 tys. podmiotów. Z tego aż trzy czwarte stanowią te z rocznymi obrotami do 20 mln zł – czyli już co trzeci przedsiębiorca z segmentu MSP korzysta z tej formy finansowania! Przy tym 49 proc. klientów sektora leasingowego to mikrofirmy osiągające do 5 mln zł obrotów rocznie…”

fajnyleasing.pl - oddział Legnica

Zalety leasingu i współczesny rynek.

Inną – równie ważną przyczyną rozkwitu leasingu w Polsce są zalety wynikające z poszczególnych wariantów ofert. Sami eksperci ze świata finansów oraz analizy jednoznacznie stwierdzają, iż ogromna konkurencja marek leasingowych sprawia, iż sam leasing jest obecnie znacznie bardziej elastyczną i tańszą alternatywą finansowania inwestycji niż kredyt. W tym miejscu warto dodać, iż dla przedsiębiorców jest to rozwiązanie bardziej bezpieczne i przyjazne – ten fakt także potwierdzają badania statystyczne. Okazuje się bowiem, że 8 na 10 przedsiębiorstw jest usatysfakcjonowanych z wyboru oferty leasingowej. Pozostaje mieć nadzieję, ze tendencja ta zostanie utrzymana na długie lata, a leasingowy barok dzięki ogromnej konkurencji przyniesie ze sobą wiele jeszcze bardziej atrakcyjniejszych ofert.